Information om städfirma i Stockholm

29 apr

Städfirmor har blivit allt vanligare och sedan RUT-avdraget infördes har det blivit en lukrativ affär att ha en städfirma. Idag är det mycket vanligt att folk använder sig av professionell städhjälp även för mindre och vardagliga städjobb. Stockholm är den absolut största marknaden för städfirmor i Sverige och vill man växa och bli en relevant städfirma är det i här man kan bli störst. Städföretag i Stockholm anlitas för flera olika typer av uppdrag:

  • Hemstädning
  • Kontorsstädning
  • Flyttstädning
  • Fönsterputs
  • M.m.

Det är bra att som städfirma i Stockholm inte bara fokusera på ”vanlig städhjälp”, utan att ha flera olika expertområden. Det ökar chansen för att man blir anlitad och ökar därmed också storleken på ens kundgrupp.

Så fungerar RUT-avdraget

RUT står för rengöring, underhåll och tvätt och är ett skatteavdrag som gör det billigare för konsumenten att köpa olika hushållstjänster. RUT-avdraget gör att kunden får ett avdrag på 50% på städtjänster och blir därmed mer benägen att investera. Detta gör att fler väljer att använda sig av denna typ av tjänster eftersom de helt enkelt har råd. RUT-avdraget är därför en mycket viktig del för städfirmor då deras tjänster blir mer lättillgängliga för fler personer.

Marknaden har kunden i fokus

För städfirmor idag är det kunden som avgör huruvida man är fortsatt relevant som företag. Kundrecensioner är mycket viktiga för alla typer av företag, men när någon letar efter städhjälp och ska släppa in en ny person i sitt hem är det mycket viktigt att tidigare kunder är nöjda med tjänsten. Alla städföretag bör se det som sin prioritet att göra kunden nöjd. Genom att lyssna på kundens behov kan städfirmor se till att skapa god kundrelation och få bra recensioner.

Så fungerar en städfirma i Stockholm bäst

Genom att erbjuda en mängd tjänster utöver städning kan man som städfirma i Stockholm se till att möta kundens behov och göra det lilla extra som krävs för att bli anställd på nytt. Extratjänster såsom tvätt av exempelvis möbler och mattor, fönsterputs och flyttstädning gör att det finns flera användningsområden för kunden. Det ökar chansen för att städfirman kan växa och bli större på marknaden.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.